• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 5 اسفند 1399
کد مطلب : 125206
+
-

کیوسک/ روزنامه نیویورک پست [آمریکا]/ نیویورک، شهر ارواح


روزنامه نیویورک پست نوشته که یک سال ادامه همه‌گیری کرونا، باعث تعطیلی گسترده کسب‌وکار‌ها و کاهش چشمگیر تردد در شهر نیویورک که همیشه قلب تپنده اقتصاد آمریکا بوده شده است. به نوشته این روزنامه، آنچه این روزها در نیویورک بسیار به چشم می‌خورد، دفاتر و ساختمان‌های اداری تعطیل شده، ویترین‌های خالی و مجتمع‌های تجاری نیمه‌تعطیل است. حدود 47درصد کسب‌و‌کارهای کوچک در نیویورک تعطیل شده‌اند و آنهایی که به فعالیت ادامه می‌دهند، حدود 60درصد درآمد سالانه خود را از دست داده‌اند.

روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]
انگلیس به‌دنبال پایان قرنطینه 


ایندیپندنت نوشته که دولت انگلیس در پی تصمیم برای کاهش سطح محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع کرونا، قصد دارد در مرحله اول مدارس را از حدود 10روز دیگر بازگشایی کند. همچنین مجوز حضور افراد در سطح شهرها صرفا به‌صورت 2نفره نیز صادر می‌شود. در مرحله بعد، از حدود یک‌ماه دیگر، اجتماعات خانوادگی و ورزش در فضای باز نیز مجاز خواهد شد. از یک‌ماه پیش با کشف نوع جدید ویروس کرونا در این کشور، دولت قرنطینه سراسری اعلام کرده است.

روزنامه یو‌اس‌ای تودی [آمریکا]
1سال؛ 500هزار مرگ


روزنامه یو‌اس‌ای تودی همزمان با عبور آمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز 500هزار نفر، صفحه اول خود را به نموداری اختصاص داده که روند مرگ‌و‌میر را نشان می‌دهد. به نوشته این روزنامه، این تعداد بیشتر از تلفات آمریکا در جنگ جهانی دوم، جنگ کره و جنگ ویتنام است. بایدن پیش از رسیدن به کاخ سفید متعهد شده بود در 100روز اول ریاست‌جمهور خود دست‌کم 100میلیون آمریکایی را در برابر کرونا واکسینه کند. با گذشت یک‌ماه از حضور او در کاخ سفید، دولت اما از برنامه واکسیناسیون عقب است. یو‌اس‌ای تودی نوشته که کادر درمان در آمریکا به‌شدت خسته شده و نیازمند تقویت است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید